Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Ställ din fråga här

Välkommen att bli kund hos oss

  • Bli kund på några minuter 
  • Tillgång till internetbank och app
  • Kom igång med din vardagsekonomi idag
Family close together.

Bli kund med Mobilt BankID

Ansökan består av åtta steg och tar några minuter att fylla i. Du får svar direkt. Du behöver:

  • Mobilt BankID
  • Ha fyllt 18 år
  • Ha svenskt personnummer
BankID logo

Svara några frågor

I din ansökan ställer vi frågor om dig och hur du kommer att använda våra tjänster. Det gör vi för att skydda både dig och banken från brott, helt i linje med svensk lagstiftning.

Guiding graphic customer in bubble.

När du blivit kund kan du beställa fler tjänster

När du blivit kund får du direkt tillgång till ett konto. Du kan sedan beställa bankkort, ansluta till Swish, börja spara och ansöka om lån.

Guiding graphic signature in bubble.

I vissa fall kan du inte bli kund online

Det kan till exempel bero på:
- Du har nyligen installerat Mobilt BankID i din telefon eller surfplatta
- Du har ett konto i Orusts Sparbank sedan tidigare
- Du har ett konto i Swedbank kopplat till HSB:s Bosparande
- Du är medlåntagare på någon annan persons lån

Välkommen till ett bankkontor så hjälper vi dig att bli kund. 

Bli kund på våra kontor

1. Ett personligt möte

När du har bestämt dig för att byta bank så kommer en rådgivare hjälpa dig genom hela bankbytet, sköta all kontakt med din gamla bank och se till att alla dina tillgångar och tjänster förs över på ett smidigt sätt.

Här är några saker som kan vara bra att ha med sig till mötet:

 

  • dina gamla kontonummer
  • bank- och kreditkort
  • säkerhetsdosa till internetbanken
  • uppgifter om eventuella krediter som ska flyttas
     

2. Gör dina inställningar

Inom 5 vardagar är dina nya konton, produkter och tjänster klara att börja användas. Det enda du behöver tänka på nu är att:

 

  • Om du använder e-fakturor måste du lägga upp dessa och andra överföringar från det nya kontot. Klipp även sönder kort som hör till den gamla banken
  • Meddela dina nya kontouppgifter till din arbetsgivare och/eller försäkringskassan, CSN eller andra som du får utbetalningar från.

3. Klart

Nu kan du enkelt sköta dina bankärenden via mobilen, datorn eller genom att kontakta din rådgivare. Att byta bank är inte krångligare än så!

Hur vill du bli kontaktad?

Om du vill bli kontaktad av oss är det bara att använda formuläret nedan. Du kan också höra av dig till något av våra kontor eller till e-post:

 

Det är även möjligt att genomföra sitt bankbyte online med ett Mobilt BankID.