Personlig kod finns i flera varianter, bland annat för våra tjänster när du ringer vår självbetjäningstjänst i Kundcenter. Koden är personlig och får inte användas av någon annan än dig själv. Säkerheten bygger på att du väljer en bra kod och att du skyddar koden. En bra kod ska en annan person inte kunna gissa. Koden ska förvaras på ett säkert sätt, som bara du känner till och att dess samband med tjänsten inte framgår.
Så skaffar du personlig kod
Vid anslutningstillfället väljer du en femsiffrig kod som du använder för att identifiera dig när du ringer Självbetjäning i Kundcenter.
Du ansluter dig direkt i internetbanken. Är du ny kund i Orusts Sparbank eller vill prata med oss personligen är du välkommen in på närmaste bankkontor.
Din personliga kod kan du byta när som helst i internetbanken eller i självbetjäning:
- Ring Självbetjäning i Kundcenter på 0771-22 11 22
- Välj 1# för självbetjäning.
- Välj därefter 92# och byt din kod enligt instruktionsrösten.
Så skaffar du Mobilt BankID
Även Mobilt BankID skaffar du direkt i internetbanken. Läs mer om Mobilt BankID.